Міський департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху планує розробити цифрову мультимодальну транспортну модель міста та приміської зони. Роботи розпочнуть з першого етапу – створення транспортної моделі попиту. Про це стало відомо з сайту публічних закупівель Рrozorro.

Згідно з опублікованими даними, розробка транспортної моделі попиту складатиметься з чотирьох стадій досліджень Під час роботи над ними фахівці мають умовно розбити місто на та проаналізувати їх. Наприклад, загальну кількість населення, кількість працездатного населення, кількість місць у дитячих садках, школах, університетах та інших навчальних закладах, кількість дітей дошкільного, шкільного та студентського віку тощо.

Далі розробники мають провести соціологічне дослідження з ціллю з'ясувати, як містяни пересуваються містом, скільки це займає часу, на якому транспорті, яка там заповненість та інтенсивність, а також як люди оцінюють якість обслуговування. Таких опитувань має бути не менше 10 тисяч, їх слід проводити восени, аби охопити потребу населення переміщатись до навчальних закладів включно. Після збору всіх даних фахівці включать їх до програмного забезпечення PTV Visum.

В Одесі планують розробити цифрову транспортну модель міста. Що це і навіщо

Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій – 20 серпня, аукціон відбудеться наступного дня. Компанія, яка в ньому переможе, маж завершити транспортну модель попиту до кінця 2021 року.

Депутат міської ради та голова постійної комісії з питань транспорту Петро Обухов пояснив Суспільному, що загалом транспортна модель міста розроблятиметься протягом року. Вона включатиме інформацію про всі дороги міста та їхній стан, а також дані про те, звідки, в який час та куди їздять люди. Аби до розробки комп'ютерної моделі залучити кращих спеціалістів, в мерії вирішили провести аукціон.

"Транспортна модель міста, перш за все, потрібна, аби моделювати різні ситуації. Наприклад, у лютому через ремонтні роботи в місті перекрили вулицю Водопровідну, що біля "Привозу". Це викликало великий колапс, бо затори були на декілька кілометрів. Якби в нас була комп'ютерна транспортна модель, ми б змогли передбачити наслідки та поліпшити ситуацію", – розповів Обухов.

За словами депутата, транспортна модель міста дозволить міській владі зрозуміти, як варто організувати громадський транспорт та де його бракує, які маршрути необхідні та як зробити проїзд для містян більш комфортним.

Крім того, Петро Обухов зазначив, що ця транспортна модель – перша за роки незалежності в Одесі.

"У нас була радянська транспортна модель. Ми знали, що в місті є певні підприємства, там працює певна кількість робітників, знали, де розташовані спальні райони міста. Основна задача – привезти працівників з цих районів на заводи. І саме з цих даних будувалася вся маршрутна мережа міста. Зараз ситуація складніша, і так просто зобразити її – неможливо", – запевнив депутат.

Читайте також Після сезону: в Одесі майже за півмільйона облаштують інклюзивний пляж На проєкт нового Палацу спорту в Одесі витратять майже 1,5 млн грн Одеська ОДА виділить 15 млн грн на купівлю кисневих концентраторів

Джерело